Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

HE111-jakt med Hurricane 2c

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lure
Member

PostPosted: Mon Feb 06, 2006 22:47    Post subject: HE111-jakt med Hurricane 2c Reply with quote

Efter att av en slump fått pejl på ett par 111or på väg att bomba england tog jag upp en Hurricane 2c från Ramsgate. Man har spenderat några timmar som rookie med att jaga 111or på väg att bomba våra engelska fabriker och när man väl träffat på någon har det hänt att man i sin iver och kanske medelmåttiga siktförmåga skjutit slut på all ammo i Hurri1ans och Spit1ans ärtbössor. Nu tänkte jag det var dags att slå näven i bordet och låta düska bombarna få smaka Hurri2ans 4 x 20mm kanoner.

Efter ca 20 minuters patrullerande norr om Whitstable började vi undra var tusan dom höll hus. Jag låg på 15000 fots höjd och spanade när jag 20km norr om våra fabriker i Whitstable möter en 111a som kommer rakt mot något lägre. Han är skymd av nosen så ett par sekunder efter att jag sett honom susar han förbi mig på bara några 100m avstånd.
-"Shit!" tänker jag, han kunde ju nästan skjutit ner mig innan jag sett honom om han varit lite vaken. Snabbt som attan svänger jag rund och kommer ner rakt på hans sexa. Till min förvåning fortsätter han flyga rakt och det kommer ingen eld från hans tailgunner. Jag börjar svänga höger och vänster samtidigt som jag sätter mycket korta skurar från 20mm-kanonerna i honom. Det flyger delar åt alla håll och kanter i varje träff och efter några skurar får jag en klockren träff i högra vingroten och motorn och vingen bryts loss i ett moln av eld och rök.

En andra 111a hade dock smitir förbi och tänder EWSen i Whitstable och sedan Canterbury. När detta sker är det oftast för sent för att hindra dom att bomba och jag är 10-15km norr om honom men sätter full fart in området. Jag får syn på honom norr om canterbury där han är på väg hemmåt. Lite för ivrig (Redbaroo höll ju på att hinna före!) går jag in på honom i ett mindre bra läge så jag får bara några träffar i min första attack... men en av träffarna är på stjärtrodret och han tappar totalt kontrollen och faller mot marken som ett höstlöv.

Ahh... Två 111or nere och fortfarande 50% ammo kvar. Jag kommer aldrig använda något annat än hurri2c för att jaga 111or med! Smile

GunCam från de två killsen: http://www.andreas-larsson.com/ww2/Feb06-2006-09-23PM.avi (1,7mb AVI)
Site Admin

PostPosted: Mon Feb 06, 2006 23:50    Post subject: Reply with quote

Nice.

When in doubt get a bigger gun!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
lawgiver
Squad XO

PostPosted: Tue Feb 07, 2006 00:03    Post subject: Reply with quote

Bra jobbat!!!! Mmmm kanonerna är så så sååååå bra... Smile

Per purum tonantes! BLAM BLAM BLAM! Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
pulfer
Member

PostPosted: Tue Feb 07, 2006 00:44    Post subject: Reply with quote

Haha! Snyggt!

wwiionline.com utan SAFD är som bulle utan SAFT
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Res
Member

PostPosted: Tue Feb 07, 2006 02:19    Post subject: Reply with quote

Härligt! Så ska det se ut.
ninjaman
Veteran

PostPosted: Tue Feb 07, 2006 11:30    Post subject: Reply with quote

Snyggt jobbat!

H2C är ett härligt plan, det bästa enligt min mening.
Den grova beväpningen är en perfekt kompensation för mina bristande kunskaper i akrobatflygning. Får jag bara nosen åt rätt håll är det klart.
Member

PostPosted: Tue Feb 07, 2006 13:37    Post subject: Reply with quote

ninjaman wrote:
Snyggt jobbat!

H2C är ett härligt plan, det bästa enligt min mening.
Den grova beväpningen är en perfekt kompensation för mina bristande kunskaper i akrobatflygning. Får jag bara nosen åt rätt håll är det klart.

Det är som för mig ungefär... när man väl för en gångs skull får nått i siktet vill man att det ska dö snabbt och effektivt för det händer inte så ofta. =P
PoW Member

PostPosted: Tue Feb 07, 2006 19:46    Post subject: Reply with quote

Yepp H2 är kul.Brukar slinka med en stuka eller 110 vid mina bombvändor, men även en ockh annan 109f har fått bita i gräset.
Tror nästan att en tredje del av mina kills i den förra kampanjen var ea.

Som sagt det som hamnar framför går sönder. Smile
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum