Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Boffa söder om Damvillers

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lure
Member

PostPosted: Fri Sep 08, 2006 22:27    Post subject: Boffa söder om Damvillers Reply with quote

Hoppade in ikväll och såg att vi anföll Damvillers. Såg på target chat att det var mycket düskt flyg så jag spawnade in en bofors Consenvoye och väntade på bogsering. Efter en kort stund spawnade en laffly och jag hakade på den. 2km utanför stan blev vi strafade på vägen.
Nåja. Sånt händer tänkte jag. Jag tog in en till bofors och nu kom det en bättre lafflyförare. Vi körde offroad hela vägen till målet och fy fan så ea det var. Vi hade mycket eget flyg också men düskarnas flygfält 15km bort måste ligga vägg i vägg med en flygplansfabrik. Jag hoppade av lafflyn 1km söder om stan precis där skogen börjar. Jag kunde nätt å jämt se in till staden. Det var en jäkla dimma så jag kunde bara skjuta på flygplan som kom riktigt lågt och nära. Jag såg dom helt enkelt inte förrän väldigt sent. Detta gjorde att min ammo räkte väldigt länge och... ptja... när man väl såg nå flyg som hade men fiktigt bra läge. I slutet av attacken rullade en PZ3F förbi mig på ca 300meter som jag fick pumpa massa ammo i. Lite synd faktiskt för jag brände nog 25-30% av ammon på honom innan han desapwnade.

Vår attack gick bra trots att det i princip var en all-in attack där vi tömde staden vi anföll med HELT. Jag satt i boforsen en timme och fick slut på ammo lagom tills det att Damvillers blev allierad. Jag styrde boforsen in till stan och fick RTB.

Jag visste att jag fått många träffar men man brukar ju mest få massa hits så jag blev lite förvånad när jag såg min AAR:
http://csr.wwiionline.com/scripts/services/persona/sortie.jsp?sid=11749486&pid=394769

10 kills. (4 stukas, 4 110, 1 111 och en PZ3F)
Allt flyg jag träffat utom ett hade gått i backen. Smile

Jag är rätt säker på det här är personligt rekord med boffan! Smile

oh, det gav 400 poäng också. Smile
Veteran

PostPosted: Fri Sep 08, 2006 23:15    Post subject: Reply with quote

men du!
*lyfter på hatten och säger starkt jobbat!

"Vis på en stug. Eller vänta, det var en buske"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zmst
Site Admin

PostPosted: Fri Sep 08, 2006 23:37    Post subject: Reply with quote

En F imponerar det slutar aldrig lyckligt för mig när pansar kommer i närheten och jag har bofors.

When in doubt get a bigger gun!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lure
Member

PostPosted: Sat Sep 09, 2006 00:57    Post subject: Reply with quote

zmst wrote:
En F imponerar det slutar aldrig lyckligt för mig när pansar kommer i närheten och jag har bofors.

Han rullade förbi så jag han skjuta många skott i sidan på honom. Sedan vred han tornet så jag fick skott på sidan om tornet också. Han visade upp i princip alla weak spots som dom har. Det va ju rätt när ahåll också så. 40mm är inte fy skam trots att det är HE.
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum