Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

pzhunt i Moerdijk

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Like2Die
Member

PostPosted: Sat Jan 20, 2007 23:53    Post subject: pzhunt i Moerdijk Reply with quote

Jag och Lure tog oss en lite vända upp till Moerdijk för att kontrollera pz ews, vi trodde att det stod någon pz vid stranden och försökte sänka våra fmb. Men det gjorde det inte, så vi sökte vidare lure nere vid deras fb och jag i skogen see. Vi hittade inget där. Kom fram till att det måste vara en pz som är ute på en supplycut jag bestämer mej för att kolla från t-korset västerut från Moerdijk och norrut från det. Lure söker sig söderut för att kolla mot Breda. Ca 1km norr om t-korset så får jag viss på en Tiger som står vid en bit från vägen med sikte på vägen. Säger till Lure att jag har viss på en Tiger, han tror jag skämtar. Då jag börjar röra mej mot Tigern så hör jag hur en egen tanks kommer mot vägen, samtidigt så börjar Tigern flytta tornet mot våran vagn, väljer att tokrusa mot Tigern istället för att pm:a våran blåtag. Stressad som jag är så sätter jag första laddningen fel, och Tigern börjar backa undan. Han tror nog att någon skjuter på honom, för han kör sakta undan så jag hinner sätta en laddning till på honom. Pang så är det slut med honom. Han har då åkt från Waalwjik och varit ute i 108 min och hann inte få någon kills, kan tänka mej någon som kände att det var en lyckad kväll.

http://csr.wwiionline.com/scripts/services/persona/sortie.jsp?sid=21513814&pid=465739
Member

PostPosted: Sat Jan 20, 2007 23:56    Post subject: Reply with quote

Jag va typ 4-5km bort när det small... det va rätt coolt. Jag såg på chatten "Där dog han" och därefter hörde jag en dov explosion. Ljudet är rätt coolt ändå i vissa lägen i spelet.
Member

PostPosted: Sun Jan 21, 2007 13:51    Post subject: Reply with quote

Jag måste säga att jag verkligen gillar de här berättelserna om hur spelare som ensamma åker iväg långt från sina egna linjer får lida för det. (Både den här berättelsen och den om AF-snipern). Det vanliga är väl tyvärr att de inte hittas och dödas förrän de redan ställt till det för motståndarsidan.

Jag vet att det inte är genomförbart, men själv skulle jag i brist på annan Fear Of Death automatik vilja se att ensamma spelare som är helt skiljda från sina egna trupper tappar i förmåga på ett eller annat sätt. En annan bra grej vore om man fick minuspoäng när man dödas helt skiljd från egna styrkor. Då skulle även de här spelarnas stats påverkas.

MItt motiv är inte att jävlas utan för att minska intresset för enmansshower och öka inicitamenten för att strida i grupp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum