Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Tur i oturen.

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gossas
Trusted Buddy

PostPosted: Thu Jan 25, 2007 17:38    Post subject: Tur i oturen. Reply with quote

Eller vad man nu ska kalla det.

Jag flyger en spit9 från Vlissingen mot Breda området.
När jag närmar mej Rossendal så ser jag på mini kartan att jag har en från min mission som är över rossendal, Jag låg typ på 8-9k kanske så jag kollar ner och ser 2 kontakter nära varran där nere, så jag antar att en av dom va axis, så jag dyker ner och ser att det är en spit som blir jagad av en 109.

Spit:en svänger ju som ett ass för att inte bli ner sjuten och 109:an hänger på, vilket gör det väldigt svårt att dycka på han.

Till slut får jag till det iallafall, och jag ser hur han seglar ner lite snett sådär som att piloten var död mot marken.

Jag dyker efter för att se den fina krashen, och mitt i krash-ögonblicket väljer jag att ta ett screenshot,

Bilder fryser!!! panik! jag försöker dra upp lite fint även fast bilder är fryst, tänkte "även fast den är fryst så kanske kontrollerna funkar"

Jag tror inte dom gjorde det!

Bilden vaknar till liv, jag drar upp, klarar presic marken, men då är det ju förstås en träd rad just där.

Jag tänker "nu smäller det"

Vingen slår i ett träd och planet gör en "dubbel saltomotal och 1,5bakåt vålt" eller nått.

Jag börjar rycka i joysticken som besatt, och poängen med att jag skriver detta är att jag lyckades räta ut planet, få kontroll och flyga hem.
+Att det va ju kul att få hjälpa nån i nöd.

Här är bilden jag tog:

Member

PostPosted: Thu Jan 25, 2007 21:29    Post subject: Reply with quote

Hihi. Tänk om jag kunde ha lite flyt med lagg nån gång. Wink

wwiionline.com utan SAFD är som bulle utan SAFT
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum