Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Tänk om.......

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
heyden
PoW Member

PostPosted: Wed Feb 06, 2008 19:11    Post subject: Tänk om....... Reply with quote

Efter en trevlig flygkväll över norra delarna med Magcar ,Dronk och Fablefoo där vi ett lugnare tempo sköt ner düskar på väg till Kamperland bestämde jag mig för att avsluta natten med en hemvändande 111.

Efter ett långt letande fann jag till sist han på 25 k( Very Happy )men då var vi väldigt nära fronten och han dyker mot Gilze.Jag följer han ner och lyckas ge han några salvor men ingen riktigt bra så han klarar sig in på fältet .För att inte fastna vid Gilze anväder jag min fart och svänger sydöst ner mot Arendonk och Turnhout som har ao på sig.

En ju52 hamnar i mitt sikte och jag bestämmer mig för att träffa fallskärmshopparna istället för att ta ner planet.
Drar en lång salva i sidan på den och ser en hoppa ut.Bryr mig inte om att kolla mer och drar vidare sydväst.Befinner mig norr om Arendonk och svänger västerut.
Ser ett antal kontakter.

Kollar ammon 100 mg kvar inte mycket att slåss med och bestämmer mig för att gå mot Antwerp.

3 st 109 swishar förbi jagandes nåt på däck från Turnhout men jag har fart så det är bara att fortsätta.Ser lite fa med så det verkar lugnt.
Ser en 109 däck vid Turnhout som har tappat fart och bestämmer mig för att prova lägga sista ammon på den.

Rollar och går in,kommer perfekt och i rätt conv avstånd skjuter jag, till min förvåning börjar han ryka och går ner.En split s och jag är på väg hem i full fart . Kollar ammon 8 mg kvar Shocked

Landar i Antwerp för natten och ställer in min Spit1 i hangaren.

Resultat 9 kills(7 paras ju52 109 )Tänker i mitt stilla sinne

Tänk om man bara behövde 100 mg till varje 109 Very Happy
Member

PostPosted: Wed Feb 06, 2008 20:31    Post subject: Reply with quote

Strålande, så går det så fort jag har loggat av. Laughing
Jag har dåligt inflytande på SAFD flyg. Embarassed
Member

PostPosted: Wed Feb 06, 2008 21:19    Post subject: Reply with quote

Haha, najs jobbat. Om 10 år i spelet så ska jag fan också få en sån sortie =). För mig räcker inte 2800 bulor till att få ner en luftballong ens engång.
Håller med, det var en trevlig kväll igår. Skönt med slöåka runt kamper.

/Dronk

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
lockner
Veteran

PostPosted: Thu Feb 07, 2008 08:09    Post subject: Reply with quote

Man skulle varit med! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum