Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Episk Tigerjakt - AAR

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lure
Member

PostPosted: Sun Feb 08, 2009 00:23    Post subject: Episk Tigerjakt - AAR Reply with quote

Jag och Cono hade dödat AF campare under större delen av dagen när vi såg infanteri-EWS tändas Fechain (1), norr om Cambrai. Vi tänkte inte så mycket på det, antog att det var nån ny campare på väg till Cambrai som tog en lite annorlunda rutt.. Men så tändes även PZ ews... skumt.

Vi höll utkik Cambrai, men inget kom. Då tändes ews Marquion (2), väster om Cambrai! Dags att undersöka vad som är i görningen. Vi flög dit med flygplan för att leta... vi såg inget från luften. Cono landade sin spit W om stan medans jag flög in en para för att spana av området till fots. En PZ är ju hyffsat lätt att hitta. EWSen var tänd en bra stund så dom satt parkerade någonstanns... jag sökte men hittade inget. Cono hörde inget heller.

Då tändes ews på Arras. Både PZ och EI. Dom var på väg till Amiens för att sappa fabrikerna! Jag skyndade mig flyga dit för att spana. Efter ett tag kom även cono dit. Jag landade för att lyssna söder om stan och cono landade en bit SW (4) för att lyssna. Inget hände och cono gick AFK en stund. Han kom tillbaka när han hörde att hans flygplan blev sönderskjutet av en Tiger. Tigerns första misstag! Äntligen ett spår!
Jag skyndade att lyfta med min Hurri2c från min parkeringsplats söder om Arras och fick syn på tigern alldeles där Cono blivit dödad. Jag bombade honom men som vanligt lyckades man inte åstakomma någon skada. Tigern som nu visste han var upptäckt begav sig in i skogen SW om Arras. Jag circlade över honom medans Cono kom med en ny Hurri 2c. När cono fått ögonen på honom skyndade jag mig till Vitry för nya bomber.

Under tiden jag laddade om tappade tyvärr cono bort honom (5) i skogen. Länge länge letade vi över skogen men hittade inget. Jag kännde mig dock rätt säker på att han hade parkerat under nått bra träd för att vänta tills vi flög bort för en PZ som förflyttar sig syns bra från luften. Så jag landade söder om skogen 1km från där vi tappade bort honom. Vid landningen lyckades jag dock skada propellern så jag blev strandsatt. Men jag hade en bra lyssnarposition. (6)

Nu tyckte vi det var dags att sätta ner para för att söka så under tiden Lure satt i h2c och lyssnade spawnade jag in Minken och cono tog sitt andrakonto och vi flög in var sin para. Medans vi gjorde det blev Lures H2C sappad av ei! Misstag nummer två!

Minken landade som para vid (7) och cono satte ner sin para vid (Cool för han trodde tigern hade kört vidare, men jag var säker han inte flyttat sig så länge vi hade haft flyg ovanför. Lure spawnade in ny H2C, flög till Arras och landade söder om Arras för att vara redo för insats. Det går ju inte ändra volym när man är inspawnad så jag var tvungen att landa för att kunna höra något med Minken.

Efter ett tag hörde Minken en motor starta upp! Tiger hade mycket riktigt gömt sig bara några hundra meter från där vi tappade honom. Han kom rakt mot minkens landningsplats i sydvästra delen av skogen. Nu var det bara att planera fällan. Tigern hade ju gömt sig tidigare när flyg var i luften och flyttade sig bara när det var lugnt... Nu när vi hade sappers nära gällde det att få honom att stanna. Eftersom cono var en bit längre sydväst tänkte jag det är bäst om jag släpepr förbi Tigern så han kan stanna mellan mig och cono så vi kommer från två håll. Tigern passerade minken på ca 300meters avstånd. På honom satt sappern som sappat Lures H2C tidigare. Nu var det spännande! När Tigern passerat Minken startade Lure sin H2C. Hu hade vi dökoll på Tigern. Precis när tigern lämnade västra kanten av skogen kom Lure dykade i sin H2C och släppte en bomb. Svängde sedan runt och släppte den andra följt av lite 20mm spray. EIn på tanken var köttfärs och Tigern svängde nu runt för att ta skydd i skogen igen. Han körde in i skogen 500m norr om Minkens para rifle. Cono hade nu kommit in i skogen och var 1km norr om Tigern. Tigern stannade under ett träd. Minken gick med autowalk mot tigern mendans jag snurrade med Lure ovanför för att låtsas leta efter tigern. När minken var 20 meter från tigern var jag tvungen att stanna i en buske för att sätta Lure på autopilot så jag kunde sappa. Innan jag fick på autopiloten så trodde Tigern luften var ren så han började röra sig bort norrut mot Cono, bort från Minken! Attans! Han fick ju inte köra iväg! Jag fick svänga runt Lures H2c igen och skrämma tigern. Han körde mot kanten av skogen och ett tag såg det ut som han inte skulle stanna med det slutade inte bättre än att han parkerade precis vid conos gömställe.

Tigerns resa slutade i sydvästra spetsen på skogen!

Vilken lyckad jakt. Killen vi dödade var en som körde 3 konton samtidigt. När hans sapper och tiger var döda spawnade han ur opeln som han lämnat i närheten av Arras hela tiden för att trigga ews.

Jakten höll totalt på i ca 90 minuter med Jag, cono och våra två andrakonton. Det var länge sedan jag hade så här skoj. Snacka om spänning när man jagar en Tiger 20 kilometer från närmsta spawn och man har EN laddning att sappa med. Detta kommer jag leva på i månader! Very Happy

Tigern var "harry000"
Sapper var "present"
Opel var "absent00"

Member

PostPosted: Sun Feb 08, 2009 02:55    Post subject: Reply with quote

Och nu är spelaren "present" inloggad som allierad och sitter afk i en brigad i england utan mission... svarar inte på PM....

Happ då fick man en till fuskare att lägga till "friends" listan.
Member

PostPosted: Sun Feb 08, 2009 03:24    Post subject: Reply with quote

Epic!
Bra historia!
Säg till om du behöver en förläggare Smile
Back to top
View user's profile Send private message
lawgiver
Squad XO

PostPosted: Sun Feb 08, 2009 19:54    Post subject: Reply with quote

Bra skrivet....kunde inte sluta läsa! Cheers

Per purum tonantes! BLAM BLAM BLAM! Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum