Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Kul med ATG!

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Andjan
Member

PostPosted: Sat Mar 05, 2011 17:22    Post subject: Kul med ATG! Reply with quote

Hej igen!
Tycker det e dåligt med inlägg på SAFDs forum numera ( jag är själv här för sällan ) men jag vet att fler än jag fortfarande spelar och säkert har kul episoder att berätta så kom igen o skriv lite!

Igår kväll var jag kanske inte helt social eftersom jag spelade själv som ATG, men vi var flera inne o spelade o vi var flera i samma stad.
Jag tog ut en 6-pndr ( den amerikanska ) och vandrade först S o sen Ö om Vouzier. Dusken skickade in mycket Pz från NE för där låg 2 duska FBs.
Det är alltid en chansning att gå ut med en ATG men samtidigt har man stora möjligheter att smyga sig på dom.

Vandrade nu riktning NE o korsade östra vägen till Vouz. I lilla skogen N om vägen hörde jag Pz-skott. Fick snart syn på en PzIIIH som stod o sköt ner i ABn.
Ingen perfekt vinkel o lite långt men man får ta chansen när den kommer. Hade en del träd som stod så att han ej helt enkelt kunde ta mig med MG. Började skjuta mot honom o fick skjuta på sidorna om träden för o träffa framänden o bakänden. Han snurrade runt tornet o fann mig o sköt tillbaka. Kulorna visslade men otroligt nog missade han mig helt Smile Till sist var han så skadad att han despawna o jag fick kill.
Maj Blutbein/Lt Kikiller säger CSR så då var den MultiCrew!

Fortsatte vandra under spänning mot NE i skogen. Hörde hela tiden Pzs som körde o sköt så var naturligtvis orolig för att dom skulle se mig när jag gick över öppna ytor mellan buskarna.
Parkerade i en buske o kollade riktning N där jag hörde en Pz komma. Såg han dyka upp över höjdens krön, PzIIIH, men ville inte skjuta mot fronten med risk att ej penetrera på det avståndet. Det som skrämde upp mig var att han fortsatte köra nästan rakt mot mig och troligen skulle se mig snart. Jag hade själv inte fri sikt då jag stog gömd inne i busken. När han kom riktigt nära mig så upptäckte han mig och började skjuta med MG men jag tror att han hade svårt att få rätt vinkel för att träffa besättningen som på 6pnd är väl skyddad bakom pansarplåten.
Jag brassade på i blindo och träffa ev. hans kanon. Sen plocka jag hans ena band så han automatiskt svängde sidan mot mig och sen fick han 2 skott där och exploderade. Nu pratar vi ca 10m avstånd Smile
Rat God Greni säger CSR!! Smile Jag hämnades dig, Lockner!

Vandrade vidare nu något skadad, och 2 min efter Grenis Pz tog jag död på en till PzIIIH. Här minns jag inte ens några detaljer. Var väl fortfarande i chock kanske !? CSR säger Maj Ignatium.

Nu kom det en längre jobbig period med lite katt o råtta lek. Hade samarbete med en sapper vid namn Gtoman och vi hade framgång.
Han sappa en Pz och sen dök det plötsligt upp en Ei som Gtoman lyckades plocka. Jag blev beskjuten o skadad av en Ei på långt håll och fick fly en del. Gtoman satte upp en FRU så jag kunde fylla på ammo vilket var välbehövligt. Sen kom en Somua ( Trekman? ) o stödde oss. En Pz smög på oss o döda Gtoman men Somuan var bra och lyckades döda Pzns kanon så han flydde. Efter det fick jag syn på en Ei mot Väst och medan han sprang mot Somuan fick han en HE-granat i bröstet.
Påverkade helt klart hans hälsa Smile CSR säger Maj Zippo.

Somuan gör nu RTB och jag vandrar Väst nerför slänten mot floden.
Ett gäng pz o StugBs kommer längre upp utmed slänten på väg mot stan och jag sätter skott i dom. Skadar 2 o dödar 1 Stug.
CSR säger Lnc Corp Koarn.

Vandrar nu åter upp för slänten och hör en HT komma från N. Han sätter upp en 88a bit bort så jag måste vandra dit så jag får bra nära skott.
Gör det genom att hela tiden hålla en stor buske i siktlinjen mellan mig o 88an. Skjuter han sen med ett skott genom busken Smile
CSR säger Lt Col Darthav.

Hör med stigande intresse en Opel på väg och det låter som han kommer rakt mot mig. Inte så smart med tanke på 88an som dog här precis...
Han kommer perfekt mot mig och när han lagom fyller mitt sikte får han en HE i framrutan o sen brinner han bra tills han kommer fram till min position där han fullständigt exploderar. Boom!
CSR säger Maj Palmerin.

Flyttar nu en bit på mig så dom ej får för lätt att rapportera mig och väntar. En StugB kommer smygande och börjar slåss med en Inf som plockar hans commander. Jag håller låg profil och inväntar att få ut han på öppen mark o få flankskott. Till sist kör han ut så men mina flankskott påverkar honom ej och han lyckas få fronten mot mig. Aj då!
Nu väljer jag att slå ut hans kanon och lyckas med det. Tar sen ena bandet så han ej kan köra och han väljer till sist att despawna.
CSR säger att det är min gamla vän från 88an Lt Col Darthav.

Nu e det sent och jag vandrar tillbaka till stan o tar RTB.
149 minuters mission och blev väldigt lyckat.
Kanske något vi kan göra mer organiserat i SAFD?
Att samspela ATG, Tank o Inf ger oerhört mycket mer möjlighter än bara ett vapenslag. Lägg till flyg oxo så har du en bra stridsgrupp.

Blev långt men kanske någon av er orkat läsa igenom hela.

Vi ses på fältet S! /Andjan
Squad XO

PostPosted: Sun Mar 06, 2011 18:33    Post subject: Reply with quote

Bravo! Cheers

Länge sedan man fick till ett sådant perfekt mission, kul att höra att det fortfaramde går! Smile

Per purum tonantes! BLAM BLAM BLAM! Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mBlasta
Member

PostPosted: Mon Mar 07, 2011 20:09    Post subject: Reply with quote

lyckades du få resupply nångång, brukar vara problemet annars, att ammon tar slut.

men det är grymt med sånna sessioner, jag har haft likadana, fast med sapper då, ta rtb efter 3 timmar e mycket bra jobbat

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum