Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Campaign 100!

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
lawgiver
Squad XO

PostPosted: Wed Apr 16, 2014 14:57    Post subject: Reply with quote

Tack för första kvällen med Kampanj 100! Smile

Fin furball ovanför Leuven. Smile
Märktes att düsken blev irriterad och skickade 2 st 232:or för att campa Brussels AF, men dom strafe:ade vi bort.....

Körde lite Navy också, gick att bråka lite mellan Veere och Kamperland.
Lyckades överumpla en EDD som kom inkörandes i hamnen i Kamperland utan att fatta att jag låg där och lurade.
Lade all AP jag hade kvar i hans vattenlinje och körde AA för att plocka bort hans kanoner.....fick väl kanske 2- 3 skott i mig...han fick 50.....
Han backade ut, jag följde efter och sköt mer.
Han fick långsam slagsida och sjönk....jag fick killen.
Inte ofta en FMB sänker en DD! Smile

Per purum tonantes! BLAM BLAM BLAM! Twisted Evil

Last edited by lawgiver on Thu Apr 17, 2014 12:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bangsi
Squad XO

PostPosted: Wed Apr 16, 2014 18:20    Post subject: Reply with quote

Grattis på killen. Det är nu man skulle velat haft en Like á la Facebook va? Smile

//Bangsi

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Andjan
Member

PostPosted: Wed Apr 16, 2014 20:24    Post subject: Reply with quote

Grattis till den imponerande bedriften Lawgiver! Wow, jag visste inte ens att det gick att sänka en EDD så Smile

Själv är jag rätt nöjd trots vissa motgångar som vår sida hade igår.
Jag började med att sänka en 232 som stod på en höjd och trakasserade oss utanför en av våra städer. Eftersom jag hade Petack med mig så kände jag mig ansvarig för att spela där han kan vara med som FTP så vi begav oss till Leuven som försvar. Tung attack från Dusken samtidigt som dom attackerade Jodo och till sist så förlorade vi båda städerna. Trist.
Men sen blev det ännu häftigare strider när vi attackerade Flav-nånting och det blev fruktansvärt intensiva strider i den stan tills vi till sist lyckades göra den allierad. Då kunde jag o Petack avsluta med ett leende på läpparna Smile.
Kul om fler skriver vad dom gjort och hur det gått!

/Andjan
Member

PostPosted: Fri Apr 18, 2014 12:18    Post subject: Reply with quote

Ännu en kväll med mycket fighting. Drnk och jag körde tanks mot Leuven och det blev lite katt o råtta-lek ute på fälten. Även "Barflyg" (en annan svensk i 13th) körde tanks här. Duskarna jagade oss med ei och till sist tog dom tyvärr kol på mig och skadade Drnk. Han kunde dock fortsätta in mot staden mer o mer jagad medan jag försvarade vår FB dels som AA o sen som inf o jagade EFRU. Gossas dök upp i bombare och bombade efter mina instruktioner sönder flera EFRU Smile. Tyvärr lyckades dusken ändå ta ner vår FB och jag flög då strafing-missions mot deras nya FB en stund vilket gav några kills och lite välbehövlig träning i Hurricanes. Länge sen jag flög dessa plan. Jag begav mig vidare till Virton för att försvara. Här blev det en mycket tung attack från dusken och dåligt försvar av oss så det var mycket intensivt. Även när det går dåligt så kan ju striderna vara intressanta, men det här var helt klart en sån situation när man hade haft nytta av att spela som squad. Att ta tillbaka o hålla en viktig CP är svårt utan teamwork.
Disciplinen var dålig och väldigt få markeringar gjordes av t.ex. Pzs inne i stan vilket ledde till förluster av allt vårt eget pansar.
Ja, det finns mycket att förbättra...

Vi får se hur det fortsätter när vi ses igen! /Andjan
Squad XO

PostPosted: Mon Apr 21, 2014 22:54    Post subject: Reply with quote

Imorgon kväll åker jag hem från Åre igen, så på onsdag och framåt hoppas jag kunna börja lira igen. Känns som om det behövs lite mer folk på marken? Smile

//Bangsi

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum