Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Hallå!

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> Recruitment
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lure
Member

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 10:30    Post subject: Hallå! Reply with quote

Tjenare!

Tänk att det fanns en grupp svenskar som spelade Allied ändå! Wink Jag har följt ww2online och lirat ett par trials under dom senaste två åren eller så. Nu med BE släppet tänkte jag slå till och börja köra ordentligt. Jag har förbeställt och kartongen dimper väll ner i brevlådan i september som det verkar nu. När jag har kommit igång vill jag gärna gå med i SAFD! När jag får min riktiga nyckel ska jag se om jag kan använda den till mitt gamla trial konto som finns kvar med in-game namnet "Lure". Annars spelare jag stress-testen i helgen som "FreeLure",

PS. Det lär bli uppgradering av hela datorn också. Den här senaste versionen flyter inte alls bra på mitt gamla GF4Ti4200 kort. Vad sitter ni med för grafikkort och hur bra fungerar dom för ww2online? Min budget är rätt tajt och jag kommer prioritera mer system.RAM före ûber grafikkort. Funderar på ett GeForce 6600GT. 128 eller 256 mb minne på kortet... spelar det nån större roll?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Munchkin
Trusted Buddy

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 10:52    Post subject: Reply with quote

Sitter med ett Radeon X850XT PE och det flyter på rätt bra. Ibland kan det köra ihop sig och min FPS faller ner till 10-15 men då är det extremfall. Det beror nog mest på minnet, har bara 1 GB i datorn.

Huruvida du har 128 eller 256 på grafikkortet sägs inte spela någon roll, inte i detta spel. Jag har själv kört med OSD påslagen och sett att grafikminnet aldrig nyttjat mer än 100 MB så det kan säkert stämma.

Men, nu är det nog så att detta spel fungerar bäst med Nvidia-kort. Huruvida det är medvetet eller inte låter jag vara osagt. Valde ändå ATI då Nvidia för mig är lite samma sak som M$ Wink

Ska du välja ett Nvidia-kort är det nog lika bra slå till med ett 6800GT, eller vänta tills 7800 kommer ut i handeln. Om det inte redan gjort det förstås. Men det är väl snarare en ekonomisk fråga.

Jag kan dock rekommendera X850. Jag tycker det fungerar hur bra som helst!

http://www.sjolin.eu
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
zmst
Site Admin

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 10:53    Post subject: Reply with quote

S!

Du är naturligtvis välkommen. Jag skickar ett pm med inloggningsuppgifter till vår ts server så kan du hoppa in redan under helgen. Man dör mindre om man spelar i grupp.

When in doubt get a bigger gun!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Drnk
Member

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 11:14    Post subject: Reply with quote

S!

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
lawgiver
Squad XO

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 11:27    Post subject: Reply with quote

S! och välkommen!

Sitter själv med ett ATI X800 och 1GB RAM, Athlon 64 3500+, funkar riktigt bra, med lite trimmning så gick det även acceptabelt med mitt gamla Ge4800, P4 2.4 men det var på gränsen så ett par snäpp uppåt får du nog byta direkt om du skall klara alla truppslag.

Per purum tonantes! BLAM BLAM BLAM! Twisted Evil

Last edited by lawgiver on Sat Aug 27, 2005 11:54; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mrb
Veteran

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 11:50    Post subject: Reply with quote

välkommen! lure

jag spelar på en P3 1000 512ram 9200se ATI och det går inte bra.
har dock en ny inb Cool
Member

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 14:24    Post subject: Reply with quote

S!

wwiionline.com utan SAFD är som bulle utan SAFT
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
thoc
Member

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 14:31    Post subject: Reply with quote

Välkommen!

Jag spelar bara inf eller ATG och det går alldeles utmärkt med min utrustning när det gäller FPS. Men visst skulle det vara skönt med ett bättre grafikkort och att då kunna maxa grafikinställningarna...

AMD 3000
1GB Ram
ATI RAdeon 9500 / 128
Back to top
Lure
Member

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 14:40    Post subject: Reply with quote

Alright. Tack för svaren. Det blir nog ett billigare kort i 2000 kr klassen (typ 6600GT) till förmån för 2gb DDR minne. Av erfarenhet vet jag att man lever länge på mycket ram och studiepengarna ska räcka till annat också. Hamnar på runt 8500 totalt och det är ungefär vad jag vill lägga ut. Jag är inte så kräsen heller. Bara man klarar 20+ fps är det fullt spelbart. Sitter med en gammal gammal strömslukande AMD nu samt SDRAM och det hackar lite vääääl mycket. Fast den värmer upp bostaden fint under kalla vinterkvällar...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
lockner
Veteran

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 15:13    Post subject: Reply with quote

6600GT, 3800+ och 1GB.

Funkar bra.

Behöver man verkligen mer än 1GB? Jag har hört snacket om att WWII använder nånstans kring 700-800, och kör man inte en massa annat samtidigt så kan jag inte se nån fördel med att köpa mer.
Back to top
Bangsi
Squad XO

PostPosted: Sat Aug 27, 2005 20:19    Post subject: Reply with quote

S! och välkommen till SAFD! Alltid trevligt med fler allierade!

Jag har 2GB minne i min och i längden vinner man helt klart mer på det tror jag. Tendensen är väldigt tydlig i det avseendet, men precis som Lockner skrev så går det ju med 1GB också. Däremot kör jag en del annat också som börjar närma sig 1GB i behov, och sen ska OS:et ha sitt så... tja, 2GB verkade mest vettigt helt enkelt.

Sen har jag ju ett X850 XP PE, men det var mest för att jag kände att jag hade råd. Det går nog med ett par snäpp under. Smile

//Bangsi

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
zapp999
Veteran

PostPosted: Sun Aug 28, 2005 19:18    Post subject: Reply with quote

S! och välkommen.

WHO DARES WINS
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> Recruitment All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum