Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

På tur med Sherman i Sedan

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lure
Member

PostPosted: Mon May 15, 2006 15:22    Post subject: På tur med Sherman i Sedan Reply with quote

Sedan var under hård düskt anfall idag under vår low-pop. Vi hade inte mycket folk inne i tid så dom fick snabbt ett hårt grepp om östra sidan. Jag plockade först in en M10 men det var för sent och en Tiger såg mig innan jag han ut och gömma mig i något bra bakhållsläge. Jag skapade ett mission från Charleville AB istället eftersom dom vid den här tidpunkten hade båda ABs i Sedan ganska campade. Eftersom M10 har så lite ammo tog jag en sherman istället.

När jag kom till broarna väst om Sedan såg jag att de var spränga och fick köra runt norrut på norra sidan floden. Det var iofs inte en dålig sak eftersom det finns berg norr om Sedan och det är högt och fint att skjuta ner staden. Jag oroade mig dock för düska 88or där men nu hade jag inget val med broarna nere.

Sakta men säkert körde jag upp i skogen på berget norr om Sedan. Till min stora förvåning var det helt öde, inte en 88a så långt ögat kan nå. Jag kör fram till skogskanten så jag ser staden. Jag har perfekt översikt ner mot bron och avstånden är ca 1800m eller så. På düskarnas sida om bron är det totalt trafikkaos. Det kryllar av bruna düska tanks. 3Gs, 4Gs och säkert någon tiger. düskarna håller precis på slå sig över bron. Ett par tanks har hunnit över och en Stug3G kryper sakta över bron följd av tre 4Gs. Fler 4Gs står och väntar bakom dessa. Jag har perfekt vinkel mot tanksen som går över bron. Nästan rät vinkel rakt i sidan. Jag börjar pumpa iväg eld med kanonen. Jag börjar med en 4G på östra sidan. Den brinner efter 3-4 skott. Nu har jag avståndet till bron väldigt bra inskjutet och jag plockar en 2-3 vid östra brofästet. Luften fylls med flygande 4G torn. Jag sitter i skrattar bakom tangentbordet och skjuter villt ner mot brofästet där det kryllar av tanks. Nu har 3Gn som höll på korsa bron hunnit nästan över till andra sidan. Jag skjuter ut stugen och nu är överfarten blockerad. De düska tanksen bakom får panik och börjar backa men snart ryker en till 4G som är fast på bron och inte backar snabbt nog.

Det tar en bra stund innan någon börjar skjuta tillbaka mot mig och innan en 4G får in en lyckträff har jag haft ihjäl 6 st tanks och skadat 4 andra.

http://csr.wwiionline.com/scripts/services/persona/sortie.jsp?sid=2484595&pid=394769&page=1

Jag glömde ta skärmdumpar så klart. Jag skrattade för mycket. Smile
AHC Officer

PostPosted: Mon May 15, 2006 16:19    Post subject: Reply with quote

Snyggt skjutet Lure!!!

http://www.youtube.com/watch?v=dB0FzJ772iI!
Back to top
View user's profile Send private message
lockner
Veteran

PostPosted: Mon May 15, 2006 16:51    Post subject: Reply with quote

Där fick düsken vad de tålde! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zmst
Site Admin

PostPosted: Mon May 15, 2006 17:26    Post subject: Reply with quote

Ta en dump på kartan och smäll upp i galleriet med platsen markerad för framtida referns ås vi andra kan plocka smultron med!

When in doubt get a bigger gun!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lure
Member

PostPosted: Mon May 15, 2006 17:54    Post subject: Reply with quote

zmst wrote:
Ta en dump på kartan och smäll upp i galleriet med platsen markerad för framtida referns ås vi andra kan plocka smultron med!

Ritade en liten karta och lade upp i galleriet under "Kartor".
Squad XO

PostPosted: Mon May 15, 2006 18:17    Post subject: Reply with quote

Underbart! Laughing

Per purum tonantes! BLAM BLAM BLAM! Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum