Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Je suis en Sapper.

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Munchkin
Trusted Buddy

PostPosted: Wed May 24, 2006 03:54    Post subject: Je suis en Sapper. Reply with quote

Drog på mig den franska sapperuniformen när jag tjänstgjorde vid en av franska frontbaserna. Sprang ut i skogen och noterade en PIVG som jag försiktigt smög mig på, kom i närkontakt och kunde med ett enkelt handgrepp placera den dödande laddningen i bakvagnen.

Uppenbarligen hann besättningen larma om min närvaro och en avlägsen Tiger kunde skada mig med sitt maskingevär och jag blev tvungen att plåstra om mig.

Tog genast nya tag och förstod att hela den allierade planen stod på spel om inte denna pansarvagn kunde förstöras. Så jag drog på mig sapperuniformen och sprang ut igen efter omplåstringen.

Efter en del kringgående rörelser kom jag in bakom honom och kunde smyga mig fram, lugnt och stillsamt placera laddningen på den mest effektiva platsen och stillsamt titta på när han exploderade. Hörde ånyo att en PIVG fanns i närheten, jag närmade mig så gott jag kunde men hamnade helt fel så jag fick använda rökgranater för att dölja min position medans jag sprang runt och placerade nästa laddning. Helt perfekt och den flög med ens i luften så att kanontornet flög sin kos.

I detta ögonblick fick jag vittringen på ännu en PIVG som stod placerad lite i skymundan. Besättningen i denna måste ha varit mycket upptagna då de inte märkt explosionen från den förra så jag kunde obehindrat krypa fram och göra processen kort med även denna. En perfekt placerad laddning och en lika spektakulär explosion inträffade.

Under tiden jag kröp mot denna hörde jag ännu en tiger närma sig på avstånd. Jag tog ut ungefärlig riktning till dit jag hört ljudet, sprang runt och tittade mig omkring. Efter ca: 15 minuters idogt letande fick jag så syn på den. Besättningen satt lugnt och bevakade frontbasen utan att ana min närvaro. Jag kunde mycket oförsiktigt närma mig från sidan för att placera laddningen utan att de visste vad som hände, laddningen gick av och tanken flammade upp i lågor på direkten.

På vägen hem till basen överraskade jag ett fiendeanfall, tyvärr kom jag för sent och basen var redan förstörd men jag lyckades eliminera de återstående fienderna innan lugnet infann sig och jag fick återvända till närmaste stad för att få min rättmätiga vila!

http://events.wwiionline.com/scripts/services/persona/sortie.jsp?sid=3134533&pid=396088

2 st. 4G och 2 Tiger samma mission.... en satchel för varje.. fan vad kul det är att jaga tanks som sapper! Wink

http://www.sjolin.eu
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Lure
Member

PostPosted: Wed May 24, 2006 14:49    Post subject: Reply with quote

Sweet! Very Happy
Veteran

PostPosted: Wed May 24, 2006 15:58    Post subject: Reply with quote

Bra jobbat, själv tycker jag att sapper nog är det som ger mest puls i detta spel.

WHO DARES WINS
Back to top
View user's profile Send private message
Munchkin
Trusted Buddy

PostPosted: Wed May 24, 2006 22:10    Post subject: Reply with quote

Det ger en hel del. Jag satt och hoppade hela tiden dessutom, så vansinnigt kul var det...

Det lustiga var att jag borde eg. ha dött vid den första 4G'n. Vad han gjorde vet jag inte men klantig som tusan var han.. jag sprang runt honom utan stamina, han sköt på mig med AP ist. för MG'n... på så sätt lyckades jag komma in bakom och placera laddningen.

Så det var riktigt spännande just i det ögonblicket! Smile

http://www.sjolin.eu
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum