Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Ny kampanj så spöa nu skiten ur dom!

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Andjan
Member

PostPosted: Thu Jun 26, 2008 20:04    Post subject: Ny kampanj så spöa nu skiten ur dom! Reply with quote

Äntligen dax för en ny kampanj. Som ni alla vet så har vi det lite lättare i början eftersom Duskarna inte fått sina Uber-vapen än.
Man märker direkt att dom är ovana på situationen vilket nedanstående historia visar.

Igår var jag med på attack mot Aarchot vilket blev en strålande uppvisning av den allierade sidan.
Efter en längre tids framryckning från norr med ATG, tanks o infanteri stormade en stor grupp tanks upp från söder.
Jag satt i en Matilda som jag placerade SW om deras AB.
Där kunde jag täcka både deras södra utgång och deras västra sida, samtidigt som jag befann mig i skydd av övriga tanks.
Duskarna stoppade precis in en Armour-brigade i stan och började spawna pzs till max. Vana som dom är vid att vi inte kan döda dom frammifrån så började dom först köra ut genom södra porten. och dog Smile
Då tänkte dom vara smarta o köra ut åt norr o sen ner utmed västra sidan på ABn. Med fronten mot oss så kan vi ju inte döda dom, eller!!??
FEL! Dom dog oxo Smile
Totalt blev det säkert en fin slakt och min kill-list bestod av 18 kills varav 8 Pzs o 2 paks!
Det roligaste var att se deras beteende när dom körde ut som om dom satt i Tiger-tanks och plötsligt fanns sig sitta i normala pz:s. Twisted Evil

Tyvärr varar det roliga inte så länge så se till att ge er ut i fält snarast innan dom får sina fina leksaker.

/Andjan
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zalzam
Member

PostPosted: Thu Jun 26, 2008 22:33    Post subject: Reply with quote

Snyggt jobbat !!
"Bira" på mässen Cheers
Member

PostPosted: Fri Jun 27, 2008 08:25    Post subject: Reply with quote

Jag kan intyga..jag stod bakom Andjan under anfallet Very Happy
då glömma vi Gud och förakta soldaten"
Back to top
View user's profile Send private message
thoc
Member

PostPosted: Fri Jun 27, 2008 15:32    Post subject: Reply with quote

Snyggt jobbat!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum