Swedish Swedish Allied Forces Division
We eat SaurKrauts for breakfast!

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

SAFD Libbar Schweich

Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bbb332
Member

PostPosted: Wed Mar 18, 2009 02:30    Post subject: SAFD Libbar Schweich Reply with quote

Hej!

Swedda, Stenberg, Magcar, Andjan och bbb332 fixade tillbaka hoppet i staden Schweich. Glömde jag någon så skäll på mig! Ni loggade så fort så jag hann inte skriva upp alla när uppdraget var slutfört.

När vi kom in i leken hade vi endast AB:n kvar. Vi satte genast ett mål att ta tillbaka den västra depon för att kunna spawna utanför AB:n.

Läget var mörkt. düsken hade pansar utanför AB:n och flera MSP nära eller i staden. EI sprang överallt. Men vi är SAFD så vi fixade såkart tillbaka CP:n till den "rätta" sidan och SAFD fixade även mission så att vi kunde spawna in i CP:n o flanka düsken.

Nästa mål var dockan som var skyddad med düsk AI. Som SAFD slog ut så klart! 2 av 3 AI mg. Vi täckte sedan återtagandet av Dockan. Ungefär samtidigt hade de allierade fått hopp igen och tagit tillbaka vår halva av staden som delas av en flod. Det fanns två broar som düsken strömmade in till staden via, varav en var nära dockan. SAFD beslutade sig för att sänka bron och gjorde det med martyr döden då samtliga piloter som deltog mosades sönder av hela luftwaffe som düsken var tvungen att skicka upp för att ha en chans från två närliggande flygfällt.

Därefter tog någon hjälte över en CP från andra sidan floden och SAFD var även först där att skapa uppdrag så att vi nu kunde ta tillbaka staden från båda sidorna. düsken grät. Jag måste nämna att TVÅ 232:or gick under med hjälp av SAFDs gevärs eld. Vi satte några kulor i sidfläsket på dem tills luften gick ur så att säga....

SAFD täckte sedan de resterande två depoerna var av den ena var düsk spawnible så att MINST tre kompanier düskar hann sprina ut innan vi kunde sätta i proppen. Så det var kämpigt att ta tillbaka de två sista. Den som inte var spawnible hade en MSP som spottade ut EI så det precis fick plats på min 19" skärm. Men med mod och beslutsamhet slaktade vi oss fram till den första CP:n och cappade tillbaka den. Därefter så gick det segt att ta sig till den sista eftersom alla högar med düska lik gjorde den redan svåra terrängen mycket svår att ta sig fram genom.

Men till slut med 111:or Stukor och 109 or över oss, Campade SAFD ner den düska spawniblen med AA och bössor så att den äntligen kom till rätta händer igen!

Ett skolexempel på vad SAFD kan göra för den allierade sidan!
Några få elit gubbar kan vända en hel fight!

Tack o god natt!

/ BB
Swedda
Member

PostPosted: Wed Mar 18, 2009 10:45    Post subject: Reply with quote

vackert skrivet BB Very Happy

Back to top
View user's profile Send private message
hovra
PoW Member

PostPosted: Wed Mar 18, 2009 13:06    Post subject: Reply with quote

10 poäng! Cool
Back to top
Lure
Member

PostPosted: Wed Mar 18, 2009 20:20    Post subject: Reply with quote

Sweheheheet! Smile
Member

PostPosted: Wed Mar 18, 2009 21:33    Post subject: Reply with quote

Lure wrote:
Sweheheheet! Smile

lol jag riktigt ser ace ventura framför mig.

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Swedish Allied Forces Division Forum Index -> War-stories All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum